17 Ara 2008

bazı kurallar

Bir an bakıp kapadığım metinleri, yanlış okuma konusunda rekordan rekora koşuyorum, bu satırların sevimli okuru. Bu sabah gelen bir DVD tanıtımındaki "Bazı kurallar asla bozulmamalı" adlı tanıtım cümlesini, "Bazı kuramlar bozulmak için var," diye algıladım. Vay be ne güzel filmmiş, bir fizikçinin mesela Kuantum; bir biyoloğun Evrim kuramı (bakın Adnan Hocacı bir film çıkar bundan); ne bileyim bir baba yiğidin İzafiyet teorisi'ni çökertme mücadelesi gibi şeyler düşünmüştüm. Arada bir an için gördüğüm Ben Kingsley (Sir) de buna uyum sağlıyordu. Gözlükleri ile sabahlara kadar kuram çökertme çabasına girmesi, genç sevgilisinin ona kahve taşıması, alkolün pençesinde kaybolması, üniversite kürsüsünden dışlanması sonunda alkışlar eşliğinde didiştiği kuramı yıkması gözümde canlanmıştı. Yazık oldu hayallerime.

Hiç yorum yok: